Çükün Budanmasına Liberal Yaklaşım

Son günlerin sıcak konusu sünnet burada. Biz Türkler için hiç de kaşımızı kaldırıp baktığımız bir olay değil. İçimizde inançsız, ateist olanlar da dahil olmak üzere.. Artık dini bir vecibeden öte, gelenek halini aldığından olsa gerek.

Oysa pekçok Avrupa ülkesi gibi İsveç’de de yeni bir olay bu sünnet. Ülkede 72 çeşit millet olmasından ve din hürriyetinin oldukça geniş bir çerçevede sağlanmasından dolayı müslüman olan topluluklar çocuklarını devlet hastanelerinde sünnet ettirebiliyor. Avrupalı cebindeki paranın kıymetini çok iyi bilir. Verdiği verginin nereye gittiğinin de hesabını sert bir şekilde sorar. O yüzden geçtiğimiz hafta bu sünnet operasyonları hakkına bir tartışma patlayıverdi. Başını takip etmedim ama sonuçta tartışmanın geldiği yer, ülkedeki liberallerin, liberal düşüncenin özünden yola çıkarak bu sünnet olayına karşı bayrak açtıkları…

Ben de kendimi o gruba koyuyorum temelde, bazı farklılıklar olsa da aramızda. Kendi sürekli görüştüğüm arkadaşlarım arasında liberal ama biraz da sosyalist düşünceli insanlar var, milliyetçi olan var, standart Türk, yani Atatürkçü ve kararınca müslüman (light müslüman) olan var. Fakat İsveç blogosferinde liberallerle takılıyorum. Ayda bir liber-öl dediğimiz (öl bira demek) toplantılar falan da oluyor.

Liberalizmin temel ilkelerinden biri de bireyin kendi vücudu üzerinde mutlak söz sahibi olması… Kürtaj mesela böyle bir konu. ABD de bir yasa tasarısı kürtaj esnasında babanın da onayının alınmasını yasaya geçirtmeyi planlıyormuş. Bu mesela bahsettiğim temel prensibe aykırı. Ne din, ne de ceninin babası kadına ne yapacağını dikte ettirmemeli.

Bir başka ilgili örnek , benim de üzerine zaman zaman dikkat çekmek istediğim, ama realitede olabilirliliği sıfır olan, çocuklara din eğitimi verilmesi konusu. Din eğitimi değil, ama din bilgisi tabii verilmeli. Ama neyin ne olduğundan habersiz bir insana modern dünya görüşü ile bağdaşmayan bir öğretinin bellettirilmesinin çocuk istismarı olarak değerlendirilmesi gerektiğini düşünüyorum. Körpecik bir beyine Adem ve Havva konseptini ve bunu takiben yapılması gerekenleri enjekte ediyorsunuz. Bu, çocuğun tüm hayatını sikip atmaya eşdeğer. Çünkü daha sonra hayatta göreceği, öğreneceği herşey bu öğretiye taban tabana zıt. Ondan sonra başlıyor Cebelitarık’taki akıntıyı kitaba bağlamaya. Ya da cüzzamın mikrobunu kitapta yazdığı gibi aslan kafası şekline görmek için gündüz gözüyle rüya görmeye başlıyor.

Liberal düşünce, bireye yapılan bu fiziki ve düşünsel müdahaleleri kabul edemez. Ama konu her zaman bu kadar basit mi? Değil… Bazen herşey ak veya kara olmuyor… Bu sünnet konusu da öyle.

Bilhassa kendim sünnetli olduğum için sünnetsiz fikirdaşlarımın bazen aradaki griyi kabul etmeyen siyah-beyaz düşüncelerine karşı çıkmam gerekliliği doğuyor. Bilmiyorum, belki hatalı olan benim.

Gerçek hayatta olan şu… Diyorlar ki sünnetli erkekde AIDS e yakalanma oranı düşük. Ayrıca baştaki kapçunu da kesip attığın için miğferdeki deri sürtünmeden mütevellit biraz kalınlaşıyor. Bu da erken boşalmayı önlüyor… Hmm bilemiyorum, ama mantıksız gelmiyor. Diğer taraftan dezavantajı, miğferin üzerindeki sinirler zırt pırt ve korumasız olarak sürekli olarak sürtünme (dona vesaire) sebebiyle hassasiyetini yitiriyor. Dolayısıyla Roma Katolik kilisesine mensup bir şahıs seksden daha çok zevk aldığı için naralar atarak boşalırken, Kocatepe camiinde hiçbir cuma namazını kaçırmayan müminimiz tosbaa gibi tıslayarak boşalıyor.

Lise 2 ve lise 3 süresince beraber olduğum kız arkadaşım ”patlak” olmadığı için sürekli fırça, badana çalıştım. Ehh bu da miğferi oldukça kalınlaştırmıştır diye düşünüyorum. Yine de sessiz boşalamıyorum ama. Hatta milliyetçi ve namaza giden arkadaşlarla (o dönem değil, daha sonra kafayı yediler) grup da oldu. Onlar tıslıyordu cidden… Bu yüzden ne zaman konusu geçse hala dalga geçerler benimle ”pornocu” diye…

Velhasıl bu pek geçerli bir iddia değil bence. Bir de asıl işin en önemli kısmı şu galiba… Tabii ki her insan fiziki özellikleriyle beğenilmeyi istiyor. Tıpkı kadınlarda olduğu gibi erkeklerde de birbirlerinin fiziksel özelliklerine çaktırmadan göz atıp kendininkiyle kıyaslama olayı var. Sizleri temin ederim sünnetsiz bir çük görmek, çoğu zaman iştah kesici bir durum. Kadınlar adına konuşuyorum burada.

Zamana göre trendler o kadar değişiyor, kültür farklılıkları o kadar birbirine yaklaşıyor ki, bunlar artık bir insan ömrünün kısa bir bölümünde bile açıkca gözlemliyebiliyoruz. Mesela gayr-i müslim hatunlarla cinsel ilişkiye girmeye başladığım 10 küsür sene önce, her olaydan önce muhakkak durup bir 5-10 dakika poz vermek gerekiyordu. İlkönce hatunun hayret ve hayranlık duyan bakışlarına maruz kalıyordunuz. Yok, yok boyuttan değil, estetiğinden ötürü… Eline alıp, sevip öpenlerden tut, fotoğrafını çekenlere kadar. Çok sık da olmasa karşılaşıyorduk bu tip olaylarla. İslamiyetin faydasını gördüğüm nadir anlardır…

Şimdilerde ise sünnetsiz aletin tadına bakmayan hatun yoktur büyük şehirlerinde İsveç’in. Those were the days!!!!

Bunu liberal arkadaşlara anlatıyorum tabii. Fazla da detaya girmemek lazım, ne de olsa belki akıllarının bir yerinde ”gelip bizim kızlarımız düzüyorlar” diye bir düşünce belirebilir. Onlar genelde bu fazla zevk alma olayından dem vuruyor, bense estetik ve sıhhi olmasından yola çıkıyorum. Onlar kadar zevk aldığıma inandıramıyorum herfileri. Çük konu olduğu zaman erkek erkeğe muhabbet ölür, konu bir yere ulaşamaz. Bu sik konusu çok hassas erkek takımı için. Kimse kimsenin aletinin durumundan haberdar olmak istemez. Dolayısıyla bizim liberal tarrak muhabbetleri de bir yerden sonra sidik yarışına dönüp ciddiyetini kaybediyor.

Ben dine inanmıyorum ve liberalim. Ama bir erkek çocuğum olsaydı ”sünnet ettirmezdim” diyemiyorum. Büyük bir ihtimalle ettirirdim. Bu da benim çelişkim belki. Üstelik niye ettirirdim bilmiyorum. Dini geçtik, çünkü bu artık bir gelenek. Ama gelenekçi de değilim. Kızlar arasındaki modası da geçti. Olsa olsa sünnet ettirerek kabilenin damgasını vurdurma isteği olabilir. ”Senin ait olduğun yer burası” şeklinde. Ki bu da çok primitif bir düşünce şekli esasında.

Evet, belki de kimsenin ipinde olmayan bir konu üzerinde bu kadar laf söyledim. Çünkü Türk kültürü ve gelenekleri içinde cidden de dikkat çekmeyecek bir konu. Ama nötr bir perspektiften bakmaya çalışınca farklı boyutlar kazanabiliyor. Bari ona dikkat çekmiş olayım.

Haa bu arada… Bir de şeyi misyon edindim bu sünnet konusunu ecnebilere açıklarken. Elin zavallı ecnebisi bu erkek sünnetini Afrika’da ve Arap yarımadasının bir bölümünde 30 kadar müslüman ülkede yapılan kadın sünneti ile aynı kefeye koyuyorlar. Hatta kelime olarak da kullanırken ikisi için de aynı kelime kullanılıyor. ”Könsstypmning”. Cinsiyetin boğulması, yokedilmesi gibi bir anlamı var. Oysa erkek sünnetinde böyle bir unsur yok. Ancak kadın sünneti inanılmaz derecede insafsız birşey. Büyük bir kampanya yapıyor sağlık bakanlığı burada. Somali’den özellikle çok yabancı var ve bunlar ülkelerini ziyaret ettikleri zaman kızlarını sünnet ettiriyorlar. Büyük problem…

Dünya Sağlık Örgütü WHO a göre 4 çeşit kadın sünneti var…

Bunlardan ilkinde klitorisin çevresindeki derinin kesilip atılması veya bizzat klitorisin kendi tepesinin kesilmesi olayı var.

Bir diğerinde tüm klitoris ve bazen iç ve dış dudakların da kesilmesi

Üçüncüde tüm klitoris, iç ve dış dudaklar kesiliyor, sonra altdudakların arta kalanının birbirine dikilmesiyle vulva kapatılıyor. Geriye kala kala küçücük bir delik kalıyor. Onun da amacı işemek ve adet kanının tahliyesi. Bu yöntemin adına Firavun sünneti ya da ”infibulation” deniyor.

Son kategoriye ise keskin bir aletle cinsel organın rastgele tırpanlanarak fonksiyonunu yitirmesi giriyor.

Doğu Gambiya’dan 15 yaş altı kızlar kendi sünnet düğününde

İsveç Sağlık Bakanlığı’nın internetteki sağlık rehberinden aldım birtakım bilgileri. Orada görüyorum ki elin oğlu bu bilgileri İngilizce, Arapça, Tigrince, Amharice ve Somali dilinde koymuş siteye.

Kadın olmak pek zor bu dünyada… Strong headed feministlere tavsiyem, sanatsal fotoğraflar için bir avuç suda fırtına koparacaklarına biraz dünyada neler olup bittiğine bakmaları…

Son olarak bazı Özİsveçliler tarafından eşşeğin amına su kaçırılmasına örnek gösterilen bir fotoğraf..

Bookmark and Share

22 Yorum Postalanmış

gaykedi gaykedi July 31, 2009 at 5:33 pm

Fenasi dersine iyi çalışmamışsın sanki bu sefer. Biraz suya sabuna dokunmayan bir yazı olmuş. Son bilimsel bulgular ile ülkemizde de doktorlar arasında çok tartışılmaya başlanan bir uygulama sünnet. Çakma laik devletimiz, bunu tartışan doktorların sitesini yasaklamış hemencik. http://www.geocities.com/tabibler/

Ayrıca islam dininin kadın sünnetine izin vermesi ilginç, bu konuda ben bir yazı yazmıştım geçen senelerde. http://gaykedi.blogspot.com/2007/06/anal-7-analyolu-tv.html

Ayrıca şu yazılar konuyla ilgili kaçırılmamalı;

http://www.kuraldisi.com/oldu_da_bitti_maasallah_427_50.htm
http://www.hafif.org/yazi/oglani-sunnet-ettirmek
http://www.kuraldisi.com/sunnet_ticari_amacli_431_50.htm

Hell Berry July 31, 2009 at 6:14 pm

Fenasi ortalığı sike boğmuşsun gene. 2 postadır milletin ömrü hayatında göremeyeceği kadar sik gördük sayende.

Çok iğrenç görünüyor kapçıklısı bu meretin. Hatun olsam, git kestir de gel derim. Teke gibi kokuyor diye duyumlar alıyorum deneyenlerden. Sallanan uçla başlık arasındaki birikimden olsa gerek. Bu kapşonluların ip gibi işeyebilmeleri için sıyırmaları lazım herhalde

Sünnet türkiye de 6-7 yaşlarında falan yapılıyor, korku ve acı eşliğinde (idi en azından benim zamanımda) Doğar doğmaz, 3-4 günlükken yaptırılabilir, çok sorunsuzdur düşünülenin aksine.

Liberallikten bahsederken kürtaja değişmişsin, kadın bazen sürpriz yapıyor ya da kaza kurşunu oluyor ama böyle bir konuda kadının tek söz sahibi olmasına karşıyım, vücut benim istediğimi yaparım liberallikten çok bencillik ve saygısızlık. Ortak bir karara varılır mı her zaman bilemem ama sadece kadının kararına bırakılmamalı. Netameli konu.

islak karga . July 31, 2009 at 6:51 pm

SÜNNETSİZ ÇÜK SEV-Mİ-YO-RUM.
dine inanmamak-gelenekçi olmamak ama yine de erkekte sünneti desteklemek “ikilem”ine katılıyorum, estetik açılardan. herkesin tuttuğu kendine nihayetinde, değil mi?

vash_the_stampede July 31, 2009 at 9:56 pm

@Gaykedi

Hangi mezhep e göre kadın sünnet edilebilir bir de onu söylersen sevineceğim. :)

gaykedi gaykedi July 31, 2009 at 10:23 pm

http://www.sorularlaislamiyet.com/subpage.php?s=article&aid=8172 şurada daha fazla detay var ama özetle;

“Buna göre kadınların sünneti (hitâni), Hanefi mezhebinde sünnetle (şiar anlamında) fazilet arasında bir derecede, diğer mezheplerde ise sünnet düzeyinde olduğu anlaşılır.

Mâlikîler de Hanefiler gibi düşünürler. Şâfiîlere göre ise erkek için de kadın için de vâciptir. Çünkü hadîslerde “fıtrattan” sayılmıştır. Ve “Sünnet yerinin sünnet yerine değmesiyle guslün vâcip olacağı” söylenmiştir. Bu da iki tarafın da sünnetli olmasını gerektirir. Hanbelîlere göre de erkeğin sünneti vâcip olmakla beraber kadının sünneti vâcip değildir, fazîlettir.”

the dude July 31, 2009 at 10:51 pm

o foreskin oraya bi fonksiyonu olsun diye var, kesilsin diye degil! bu kadar basit, duz mantik abi.
ha eskinden (bilhassa israil civarinda, arabistan’da) insanlar pis olduklarindan (zaten su yok aq) enfekte olmadan keselim deriyi de kizan rahat etsin mantalitesindeymisler.
yil olmus 2009, hala cocuklari sakatliyoruz. fuck this!

vash_the_stampede August 1, 2009 at 1:22 am

@gaykedi

Ciddi anlamda bir hata olabilir orada, zira Hz. Muhammed (S.A.V.) zamanın da yasaklanmış diye biliyorum ben kadın sünneti….

Fenasi August 1, 2009 at 3:08 am

Ass to mouth diye bir olay var. Zaten sıhhi değil, ama foreskin olmasa biraz daha iyi gibi sanki…

gaykedi August 1, 2009 at 6:26 am

@vash
gelenekler çok güçlü şeyler, tıpkı kölelik gibi kaldırmaya gücü yetmemiş olmalı ki az kesin demiş ucundan.

Hypocrete August 1, 2009 at 9:07 am

Yerli bir eskort abla şu yazıda der ki:

“şimdi bunlar kabuklu ise saksafon cekmek eziyet oluyo”

http://kertilenkele.blogspot.com/2009/07/kukunuza-pirlanta-mi-taktiniz-kuzum.html

Lotte August 1, 2009 at 9:07 am

sünetsiz olanın ki kokuyor mu ?
şimdi gelelim sünettsiz cük yüzü gören ben ve gözlemlerime.
Pis olan herkez kokuyor bi kere bunun sünnetlisi – sünnetsizi diye bir şey yok. Ve bu koku hani hatunların ( sağlıklı olan ) kukularında bir koku vardır ya onunla aynı. Nasıl hatun duş aldığında ve aradan zaman gecmemişse mis gibi kokuyorsa sünnetsin insan evladı içinde durum aynıdır. O kesip atıllan parca ve hatun kukusu ortak bi salgı salgıladıklarından kokuda cok benzeş. bu salgıda zararlı bakteri üremesini engelleyen ve yararlı maddelerin coğalmasını sağlayan bir bünyesel antibiyotik diyeyim ben size.
Gelelim kabuklu kabuksuz estetik olayına. Kabuksuzlar karınca yiyen gibi duruyor . Amma velakin estetiğini yiyeyim mühim olan işlevi. Hızla inan bi cük sünetlide sünetsizde gözümde makbul değil tez elden çürüyüp düşe .

Zer0cool August 1, 2009 at 1:07 pm

Fenasi ben anladım son fotografı. Ne yapıyorlar açıklayabilir misin?

vash_the_stampede August 1, 2009 at 1:57 pm

@gaykedi

Hmmm olabilir araştırma konularım ekleyeceğim bunu.

buster August 1, 2009 at 3:09 pm

Topluca kısmen igdiş ediliyomuşuzda farkında degilmişiz. Makaleleri okuyunca ortaya bu çıkıyo…

vash_the_stampede August 1, 2009 at 8:11 pm

@gaykedi

Araştırdım, Hanefi mezhebin’ de yok Hanefi mezhebi’ nin sahabelere en yakın hayatı yaşadığını düşünürsek muhtemelen diğer mezhepler dede olmaması gerekiyor. Kaynak İmam-ı Azam Mezhepler ve farkları diye bir çalışması. Ne kadar doğrudur bilmiyorum, anladığım kadarı ile kendisi, Din’ i bu kadar vahşileştirenlerin başın da geliyor.

Larry August 3, 2009 at 12:09 am

Estetik açıdan değerlendirip tüm puanları sünnetliye vermek istiyorum ama yıllardır hayranlıkla ve kıskançlıkla baktığım zencilerin ki neydi o zaman ?

alp dor August 3, 2009 at 3:04 pm

belki konu ile ilgilenenler varsaburayı ziyaret edebilirler,
http://suphecimelek.wordpress.com/2009/06/30/sunnet/
http://suphecimelek.wordpress.com/2009/07/14/sunnet-2-bolum/

barbieater August 7, 2009 at 12:29 am

gelenek olayı doğru galiba çünkü amerika da çoğunluk hristiyan ama sünnet erkeklerde çok yaygın. var mı bunu sebebini bilen???

zerzewat August 7, 2009 at 2:23 am

ya sıçiim böyle işe ama:S
”Son olarak bazı Özİsveçliler tarafından eşşeğin amına su kaçırılmasına örnek gösterilen bir fotoğraf..”hakkaten katılıyorum.böyle dayatmacı zihniyetlere hasta oluyorum abi ben.sanane anasını satiim göt benim delik benim işlewide benden sorulur.sana ne yani?ne demek hesapsızca biçmek?
ben erkeklerinde kadınlarında sünnet meselesinde hür iradelerini kullanmaları gerektiğini düşünüyorum.düşünce suçlularının awuçla olduğu bi tarihten gelirken,”dinimiz gereği”bağnazlığı niye?
benim bebem kendi çükünün waziyetine,kendi başına karar weremicekse yerler öyle özgürlüğü yerler öyle adaleti.
walla şahsen erkek çocuğum olursa sorcam annem bak böyle böyle.sağlık diyolar ırt diyolar cırt diyolar.ama senin karar wericein bişey bu,babanda anlatsın sana kendinde araştır ondan sonra kararını wer.(bunun yaşı yok neticede cat stevens kestirdiğinde kaç yaşındaydı?)
hem genelewe çoluğu çocuğunu annesi yaşındaki karılarla yiyişsin diye gönderirken paran warmı oğlum wereyimmi diye soran ebeweyn bunuda sorsun a.q.!
sinirlendim beeaahh!

pudra August 13, 2009 at 10:04 pm

yalnız cidden iğrençmiş. hindiye benzettim sünnetsiz erkek uzvunu

ismail mail October 6, 2009 at 2:46 am

sünnet erkekte ne kadar gerekli ise (sağlık+görünüm+işlev vesaire) kadında da bir okadar şaçmadır nereyi kesiyorlar biliyormusunuzda işi dine götürüpte tartışıyorsunuz klitorisi yani kadının çükünü
yaraksız bir erkek neyse çüksüz bir kadında odur bence……………….
çünkü ben patnerimin aldığı zevkten zevk alan biriyim herkezinki kendine :) )

Plus November 14, 2010 at 4:23 am

Gerek toplumsal gerek dinen gerekse sağlık açısından gerekli Erkek için sünnet. Kadın için olanı ise o zaten ayrı bir facia.

Yorum Postala

Additional comments powered by BackType